بهترین میکروفونهای ضبط استودیویی سال ۲۰۲۳
اینها بهترین میکروفون های ضبط از بزرگترین برندها از جمله AKG، Rode، Audio Technica و موارد دیگر هستند.بهترین میکروفون ها برای ضبط، زمین زیادی را پوشش می دهند. خواه به دنبال ضبط سازها، وبلاگ ها یا صداگذاری باشید، یک میکروفون استودیویی متناسب با شرایط شما وجود خواهد داشت. با این حال از کجا شروع کنیم؟ با گزینه های بالقوه بسیار، می تواند کاملاً گیج کننده باشد. ما میتوانیم با این راهنما در مورد بهترین میکروفونهای ضبطشده در حال حاضر کمک کنیم.اساساً، شما به یک میکروفون ضبط نیاز دارید که بتواند سیگنال صوتی باکیفیت را به طور دقیق ضبط کند. این برای هر تولید کننده یا نوازندهای مهم است. اما همانطور که در اینجا توضیح خواهیم داد، همه میکروفون ها یکسان ایجاد نمی شوند. سرمایه گذاری روی بهترین میکروفن استودیویی که بودجه شما اجازه می دهد نیز سودمند است. گفته می شود، می توان ارزش عالی را در همه سطوح قیمتی یافت. در این راهنمای بهترین میکروفونها برای ضبط، تفاوتهای کلیدی را توضیح میدهیم که هنگام انتخاب از میان میکروفونهای ضبط مختلف موجود باید به آن توجه کنید، و هدف ما این است که به شما ایده روشنی ارائه دهیم که کدام میکروفون برای کدام برنامهها مناسبتر است. . میکروفونهایی که ما انتخاب کردهایم در بودجهها و سطوح تواناییهای مختلف قرار دارند، و ما با خوشحالی از هر میکروفونی در این لیست در ضبطهای خود استفاده میکنیم. بنابراین، برای کشف بهترین انتخابهای ما برای بهترین میکروفونها برای ضبط آلات موسیقی و فراتر از آن، بخوانید. ما این میکروفون ها را بر اساس قیمت ارائه کرده ایم تا به شما در پیدا کردن میکروفون مناسب با بودجه خود کمک کنید.
بهترین میکروفونها برای ضبط: انتخابهای برتر ما
میکروفنهای ضبطی که در این راهنما گردآوری کردهایم، و برای یادگیری آموزش آهنگسازی دانستنشون حیاتی است، هرکدام در زمینهی خاص خود عالی هستند، خواه ضبط دقیق تونالیتهی منحصربهفرد یک گیتار آکوستیک قدیمی یا پیانوی بزرگ ، زینت بخشیدن به صدای یک اجرای عالی آوازی، یا ارائه آن پخش نرم و مخملی. آهنگ صوتی به این ترتیب، تشخیص یک میکروفون «بهترین در کلاس» دشوار است، زیرا نیازهای هرکس متفاوت خواهد بود. در عوض، ما چند نفر از افراد با عملکرد بالا را برای توجه شما برجسته کردهایم.مبدا میکروفون های آستونهمچنان تحت تاثیر قرار می دهد. عمق صدا و کیفیت ساخت و ساز بسیار بیشتر از برچسب قیمت است، و انتخاب آن را آسان می کند. به همین ترتیب، ما وضوح و دقت AKG C636 را دوست داریم . با این حال، به طور کلی، بهترین میکروفون برای ضبط، میکروفونی است که کار را برای پروژه یا نیازهای خاص شما انجام می دهد. در اسرع وقت روی چیزی مناسب سرمایه گذاری کنید و از مزایای یک میکروفون ضبط با کیفیت بالاتر برای سال های آینده بهره مند خواهید شد.
بهترین میکروفون ها برای ضبط زیر ۲۰۰ دلار :
Solo یک میکروفون خوب و محکم است. میکروفون های دستی آن سبک کار می کنند. آمپدانس خروجی بالاترنسبت به میکروفون پویا است و این در سطح سالم در پری امپ منعکس می شود. این به خوبی برای کنترل نویز و بازخورد در صحنهسازی افزایش رویداد زنده و همچنین استفاده در استودیو است. اگر صدا وزن خود، را بالا نبرد، یک خروجی بی فایده دارد، که در این موردانجام می دهد.
۲. IK Multimedia iRig Mic Studio
بهترین میکروفون برای پادکست ها :
هر بودجه ای نمی تواند به قیمت های سطح حرفه ای برسد، با این حال افزایش محبوبیت پخش جریانی و پادکست باعث افزایش تقاضا برای میکروفون های با کیفیت مناسب و ساده شده است، خرید یکی از بهترین میکروفونهای USB ارزانقیمت موجود در بازار در حال حاضر آسانتر از همیشه است، اما ما استودیوی IK Multimedia iRig Mic را به دلیل راهاندازی ساده، صدای مناسب و دسترسی به مجموعهای از برنامهها برای ضبط و تولید آن انتخاب کردهایم.
iRig Mic Studio به همان اندازه در یک دستگاه قابل حمل مانند لپتاپ یا رایانه در خانه است و تعادل قیمت به عملکرد این را به گزینهای بسیار جذاب برای هر کسی که بودجه کمی دارد که به دنبال ضبط است تبدیل میکند.
۳. میکروفون NT1 A
بهترین میکروفون خازنی مقرون به صرفه :
NT1 اصلی Rode حدود ۲۰ سال پیش و پس از آن NT1A چند سال بعد عرضه شد. اکنون این شرکت با یک مدل NT1 که اخیراً عرضه شده است که بسیار شبیه به NT1A است، به نام قدیمی بازگشته است، اما در واقع کاملاً از ابتدا دوباره طراحی شده است – تنها جزء مشترک با NT1A مشبک مشبک است. بنابراین، این طراحی مجدد شامل چه چیزی است؟ در ابتدا کپسول جدید HF6 وجود دارد که به گونهای طراحی شده است که دارای صدایی شبیه به نمونههای محبوب قدیمی باشد، اما نویز بسیار کم را نشان میدهد. سپس این واقعیت وجود دارد که مبدل با استفاده از سیستم Lyre Rycote در داخل میکروفون معلق است، که باید ارتعاشات خارجی را به حداقل برساند. رود همچنین ادعا میکند که NT1 بیصداترین میکروفون کاندنسر کاردیوئیدی ۱ اینچی در جهان است که به دلیل تجهیزات الکترونیکی با کیفیت بالا سطح صدای خود را تا ۴.۵dBA پایین نگه میدارد.
۴. میکروفون Audio Technica AE2300
بهترین جایگزین با قیمت متوسط
AE2300 یک طراحی کاردیویید با SPL بالا است، بنابراین باید برای سازهای کوبه ای، درام، آمپر گیتار و سازهای بادی، ایده آل باشد. همچنین بسیار جمع و جور است (طول کمتر از ۱۰ سانتی متر)، بنابراین برای استفاده مجزا در یک محیط زنده عالی است. محفظه برنجی سنگین و جلوپنجره بالا احساس استحکام میدهند، و گیره لاستیکی محکم با پیچ باید هر گونه چوب سرگردان را از بین ببرد و در عین حال مقداری عایق مکانیکی ایجاد کند.
به طور کلی، این یک میکروفون به زیبایی طراحی و تولید شده است. دیافراگم دو گنبدی اختصاصی پاسخ فرکانس بالا و گذرا را بهبود می بخشد. پاسخ فرکانس خارج از محور نیز تا ۱۲۰ درجه خطی است، و حتی در ۱۸۰ درجه خارج از محور نیز بد نیست.
۵. Shure MV7
بهترین میکروفون ضبط برای تولید محتوا :
Shure مدتهاست که یکی از اولین نامهایی است که پادکستهای حرفهای، ولاگرها و استریمرها برای میکروفونهای خود استفاده می کنند، و با MV7 به راحتی میتوان دلیل آن را فهمید. MV7 برای این برنامهها ایدهآل است، با چند ترفند ساده که تجربه ضبط را تا حد امکان ساده و مفید میکند. ما به خصوص برنامه مکمل MOTIV را دوست داریم، که به شما امکان می دهد از پیش تنظیم های صوتی خاصی انتخاب کنید تا به صدای خود درخشندگی حرفه ای ببخشید. این چیزی نیست که نوازندگان یا خوانندگان میکروفن به آن نگاه کنند. مطمئناً، میتواند این برنامهها را با یک فشارمدیریت کند، اما این یک میکروفون مخصوص گفتار است و در واقع، MV7 یک گزینه بسیار توانمند است.
۶. Aston Microphones Origin
یک میکروفون خازنی عالی با قیمت پایین:
Aston Origin ممکن است قیمت رقابتی داشته باشد، اما دارای درجه ای از اصالت است که در این محدوده غیر معمول است. Origin یک کاندنسر با الگوی ثابت (کاردیوئید) است و کوچکتر از دو میکروفون استون است: Spirit بزرگتر یک خازن چند الگوی با ۱۰dB پد اضافی در دسترس است. دو سوئیچ روی بدنه فولادی ضد زنگ وجود دارد: پد ۱۰dB و فیلتر ۸۰Hz کم برش. اتصال XLR در قسمت زیرین میکروفون قرار دارد، و همچنین یک سوکت برای نصب پایه میکروفون (۵/۸ اینچ با آداپتور ۳/۸ اینچی شامل). این ویژگی اخیر به این معنی است که نیازی به گیره میکروفون نیست، اگرچه این انتخاب زاویه را به قابلیت های پایه محدود می کند. فنر/شبکه بیرونی به شکل موج به عنوان ضربه گیر برای کپسول عمل می کند و پشت آن یک محافظ سیم فولادی ضد زنگ قرار دارد.
۷. AKG C214
یک گزینه عالی برای ضبط آمپر گیتار:
در حالی که برخی از میکروفونهایی که در این راهنما ارائه میکنیم یک هدف خاص را دنبال میکنند، همیشه جایی برای یک همهکاره خوب وجود دارد. AKG C214 یک کاندنسر دیافراگمی بزرگ است که در همه چیز از آمپر گیتار گرفته تا سازهای آکوستیک، پیانو و آواز عالی است. کیفیت ساخت فوقالعاده است، با بدنه تمام فلزی و وزن دلپذیر، در حالی که به لطف باس ۱۶۰ هرتز قابل تعویض، میرایی داخلی نیز وجود دارد. برای دارندگان استودیوهای خانگی که مایل به سرمایه گذاری در یک میکروفون استودیویی همه منظوره هستند، AKG C214 ارزش بسیار خوبی برای پول دارد.
۸. میکروفون sE Electronics sE2200a II
بهترین میکروفون چند الگوی میان رده :
مانند بسیاری از خازنهای کپسولی بزرگ، حالت omni در sE2200a II بعید است که نقطه قوت این میکروفون باشد، و پاسخ MkII کاهش قابل توجهی (۶dB) را در اطراف علامت ۵ کیلوهرتز نشان میدهد. با این حال، در استفاده، این چندان واضح نبود، و احتمالاً با افزایش ملایم بالای ۷ کیلوهرتز، کمی جبران میشود. در هر صورت، هر دو الگو شامل موارد مفیدی هستند و اگر بخواهید الگوهای مختلف را امتحان کنید، از مشکل خرید یا راهاندازی یک میکروفون دیگر جلوگیری میکنند. به طور کلی، ارتقاء sE موفقیت آمیز است و در ترکیب با گزینه چند الگوی، ۲۲۰۰a MkII مطلوب تر از همیشه است. خوب، قابلیت چند الگوی قیمت را کمی افزایش داده است، اما اگر بودجه شما محدود باشد، همیشه نسخه کاردیوئید ثابت وجود دارد.
۹. AKG C636
یک خازن دستی عالی و بهترین میکروفون استودیویی برای مرجع اصلی
به عنوان یک میکروفون کاندنسر، C636 ذاتاً پیچیدهتر از برادران دینامیک خود است، پیچیدگی که در تحقیق و توسعه و تولید هزینه دارد. مسائل مربوط به رد بازخورد و نویز مدیریتی باید در مقابل تغییرات کیفیت صدا متعادل شوند.
در پشت ظاهر ساده مشکی و سبکی در دست، C636 دارای طراحی جدی است که به آن لقب «مرجع اصلی» داده است، اما آیا شایسته است؟ به طور خلاصه، بله. صدا واضح و کامل است، بسیار خطی تر و واقعی تر از همتایان میکروفون دینامیک خود است.
محدوده فرکانس بالا وجود دارد و به خوبی تعریف شده است، بدون هیاهو شدید و اوج تغییر فاز که برخی از میکروفونهای خازنی (ارزانتر) یا نمایش میدهند یا سعی میکنند با یک بازشوی کلی HF پنهان کنند.
۱۰. میکروفون Neumann TLM 102
بهترین میکروفون برای ضبط آواز با بودجه متوسط :
بهعنوان یکی از معتبرترین نامها در میکروفونهای ضبط، ما انتظار چیزهای خوبی را از Neumann TLM 102 داشتیم. این خازن دیافراگمی بزرگ، عملکرد عالی را برای آوازها نوید میدهد و ناامید نمیشود. TLM 102 با ارائه بازتولید شفاف در سراسر محدوده فرکانس، با یک برآمدگی خوب در اطراف علامت ۶ کیلوهرتز، یک میکروفون تخصصی است که برای میکس های شما معجزه می کند. این بدان معنا نیست که نمی تواند برنامه های کاربردی دیگر را انجام دهد. دارای آستانه فشار صوتی نسبتاً بالایی است، بنابراین ضبط منابع با صدای بلند مانند درام و آمپلی فایرهای گیتار دور از ذهن نیست. همه گفتهاند که این یک سرمایهگذاری ایدهآل برای هر کسی است که به دنبال ارتقای ابزار ضبط خود و ارتقای آهنگهای خود به سطح جدیدی است.
۱۱. میکروفون روبان NTR راد :
به یک میکروفون نواری نیاز دارید؟ سپس اینجا بهترین میکروفون شما برای ضبط است.
به صورت الکترونیکی، NTR فعال است، با برق فانتوم ۴۸ ولت کار می کند و دارای یک ترانسفورماتور داخلی است که خروجی بالایی را ارائه می دهد تا میکروفون در مورد نیازهای پیش تقویت کننده مانند سایر میکروفون های ریبون دقیق نباشد و این واقعیتی است که توسط آزمایشات ما تایید شده است. با طیف گسترده ای از پری آمپ ها بدون نیاز به افزایش گین تا سطوح تولید نویز استفاده شود.
نصب شوک داخلی باعث میشود که نیازی به پایه تعلیق خارجی نباشد، که به قرار دادن آن کمک میکند و، اگرچه این میکروفون کاملاً سنگین است، پایه جمعوجور گنجانده شده که به پایهاش متصل میشود، در نگه داشتن آن در هر زاویهای روی میکروفون عالی عمل میکند. با فشار کمی که برای محکم شدن آن لازم است بایستید.
در منابع مختلف صدا، ما دریافتیم که میکروفون نمایشی بسیار طبیعی از هر چیزی را که در مقابل آن قرار میگیرد، بهجای روشنایی بیشازحد طراحیشده در برخی از خازنها، با سطح بسیار پایین و بالای شفاف با رول کردن طبیعی ارائه میکند. .
۱۲. میکروفون Lewitt LCT 640 TS
بهترین میکروفون استودیویی برای نوآوری :
اگرچه از نظر بصری شبیه به LCT 640 شرکت Lewitt Audio است، اما LCT 640 TS جدید آن دارای یک کپسول دیافراگمی دوقلو است و سیستم تطبیق کپسول یکپارچه Lewitt را در خود جای داده است. TS مخفف سیستم دوقلو است: یا در حالت میکروفون چند الگوی معمولی یا در حالت دوگانه کار می کند و دسترسی مستقل به هر دو خروجی دیافراگم را فراهم می کند. این امکان تنظیم الگوی پیکاپ پس از ضبط را فراهم می کند و همچنین برخی از گزینه های ضبط استریو را باز می کند.
در حالت دوگانه، خروجی دیافراگم دوم از طریق یک کانکتور سه پین مینیاتوری در کنار بدنه قابل دسترسی است، و در جعبه حمل یک کابل کوتاه سه پین XLR و همچنین لوازم جانبی مانند شیشه جلو فوم، پایه تعلیق، کیسه میکروفون وجود دارد. و یک سپر مغناطیسی پاپ نسبتا زیبا. در مجموع، این یک بسته بندی خوب و شیک است.
۱۳. Slate Digital VMS
بهترین میکروفون ضبط برای مدل سازی مجازی :
میکروفون های خازنی کپسولی بزرگ کلاسیک بدون شک یکی از اقلام مورد نیاز و گران قیمت در لیست آرزوهای هر کسی هستند. با قیمت اصلی Neumann U47 تا ۱۰۰۰۰ دلار، اکثر این میکروفونها برای صاحبان معمولی استودیو دور از دسترس هستند و مطمئناً فقط برای تعداد کمی از استودیوهای خانگی امکانپذیر است. بنابراین در تئوری، اگر بتوانید آنها را با نرم افزار تقلید کنید، باید برنده شوید.
چندین پلاگین در طول سالها وجود داشتهاند که ادعا میکردند به یک میکروفون شخصیت دیگری را میدهند، اما با توجه به محدودیتهای میکروفون اصلی، همراه با هر تعدادی از میکروفونهایی که میتوانستند استفاده شوند، به علاوه کیفیت رابط که آن را ضبط کرد، اکثر آنها بسیار ناامید کننده بوده اند. Slate Digital این ایده را اتخاذ کرده و یک سیستم کامل ساخته است که تا حد امکان بسیاری از آن متغیرها را حذف می کند.
چیزی که با VMS دریافت میکنید، یک میکروفون خازنی کپسولی با کیفیت بالا، یک میکروفون «فوقالعاده خطی» اختصاصی و یک پلاگین است که حاوی میکروفونهای مدلسازیشده است. تنها متغیر این است که شما باید از مبدل A/D خود برای وارد کردن آن به DAW خود استفاده کنید .
۱۴. میکروفون سونترونیکس آریا
بهترین میکروفون سوپاپ در اطراف :
با وصل شدن همه چیز، اولین چیزی که در مورد آریا واضح است این است که چقدر طبیعی به نظر می رسد. قطعاً یک افزایش حضور جزئی وجود دارد، اما این در میانههای بالایی است و نه درست در قلمرو همسان. فراتر از این، هیپینگ با فرکانس بالا، یا شکنندگی که گریبانگیر میکروفونهای مشابه میشود، وجود ندارد. بنابراین، توجه فرد به سمت پایین و میانه های پایین جلب می شود. اینها احساس محکمی دارند و اگرچه یک اثر مجاورت کمی وجود دارد، اما اصلاً زیاده روی نمی کند.
در هنگام استفاده، ما احساس می کنیم که الگوی قطبی کاردیوئید هم در جهت افقی و هم در جهت عمودی بسیار گسترده است. بنابراین نقطه شیرین بزرگ است، که به ویژه برای آواز و گیتار آکوستیک مفید است. به عنوان یک میکروفون آواز ، آریا صدایی وفادار ارائه میکند، و زمانی که شما با صدای قویتری وارد آن میشوید، بسیار خوب پاسخ میدهد. با گیتار آکوستیک به راحتی می توان صدایی غیر بومی را ضبط کرد و بار دیگر صدای بدون هیپ عالی است. پاسخ صاف همچنین خود را به صداهای پیچیده مانند آمپ گیتار ، زهی و سازهای کوبه ای می رساند.
۱۵. میکروفون Audio Technica AT5040
به یک میکروفون خازنی پیشرفته نیاز دارید؟ پس این بهترین میکروفون برای شماست :
با میکروفن خازنی دیافراگمی بزرگ جدید به ندرت چیزی غیرعادی برای بحث وجود دارد. از این گذشته، تمرکز معمولاً روی پاسخ فرکانس عمومی، الگوی انتخاب، کیفیت ساخت و صدا است. Audio Technica AT5040 تمام جعبههای یک میکروفون خازنی معمولی فانتوم پیشرفته را با طراحی اجزای مجزا، نویز کم، کنترل SPL بالا و پایه ضربهگیر مناسب، مشخص میکند. با این حال، دقیق تر نگاه کنید و برخی از نکات خاص را پیدا خواهید کرد. رقم نویز استثنایی است و پایه رهاسازی سریع به زیبایی طراحی شده است (در ادامه بیشتر).
همچنین مکانیسم پیشرفته جداسازی کپسول داخلی و این واقعیت که ۱۰۰ درصد دست ساخته و بازرسی شده است نیز قابل ذکر است. مسئله واقعاً بزرگ در اینجا – بزرگتر از آن برچسب قیمت گزاف – کپسول است: یک طراحی چهارگوش مستطیلی که بیش از ده سانتی متر مربع مساحت (تقریباً دو برابر یک کپسول یک اینچی) ارائه می دهد. در پرسپکتیو، یک طرح دایرهای با تقریباً مساحت قطری ۳.۶ سانتیمتر دارد.
میکروفون ها چگونه کار می کنند؟
برای درک کامل نحوه انتخاب بین یک میکروفون ضبط و دیگری، اجازه دهید نگاهی گذرا به نحوه عملکرد آنها بیندازیم. اساساً، امواج صوتی تولید شده توسط یک خواننده، یک گیتار آکوستیک، یک فلوت، یک فیل باردار یا هر چیز دیگری که میخواهید ضبط کنید، به دیافراگم انعطافپذیر داخل میکروفون شما برخورد میکند. همانطور که دیافراگم حرکت می کند، یک سیگنال الکتریکی تولید می کند که از کابل به تقویت کننده، میز یا رابط ضبط شما می رود. نه بار از هر ده این سیگنال به یک مانیتور استودیویی یا جفت هدفون استودیویی ختم میشود، جایی که باعث نوسان مخروط بلندگو میشود. این حرکات باعث می شود فشار هوا تغییر کند و امواج صوتی مطابق با منبع اصلی شما تولید شود. بله، هنوز هم برای ما جادویی به نظر می رسد.
خوب، کمی بیشتر از این در آن وجود دارد، اما اگر در مورد آن فکر کنید، میکروفون و بلندگو به روشی بسیار مشابه کار می کنند. دیافراگم میکروفن و مخروط بلندگو تقریباً همین کار را انجام می دهند اما برعکس. یکی تبدیل صدا به سیگنال الکتریکی و دیگری در حال تبدیل مجدد آن است.
روشی که دیافراگم میکروفون تبدیل را انجام می دهد، بر ویژگی های صدای ما تأثیر می گذارد، بنابراین باید مطمئن شویم که انتخاب میکروفون ما با جاه طلبی صوتی که در مرحله اول تعریف کردیم، مطابقت دارد. دو نوع دیافراگم و گابینهای الکتریکی مرتبط با آنها، اکثریت میکروفونهای موجود در استودیوهای امروزی را تشکیل میدهند – میکروفون دینامیک و کاندنسر. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.
دینامیک در مقابل کاندنسر:
زندگی برای میکروفون پویا بسیار ساده است. این کمی بیشتر از یک سیم پیچ رسانا است که در یک میدان مغناطیسی قرار دارد و به پشت دیافراگم متصل است. با ورود امواج صوتی به میکروفون، دیافراگم خم می شود و سیم پیچ را حرکت می دهد که سیگنال الکتریکی تولید می کند. این فرآیند خام و غیر حساس است اما به طرز شگفت آوری خوب کار می کند.
میکروفون های پویا فقط بلیطی برای استفاده زنده هستند. ساخت بیمعنای آنها به این معنی است که اشتباهات کمی وجود دارد و برای پشتیبانی از سیمپیچ، به دیافراگمهای نسبتاً سنگین و مستحکمی مجهز شدهاند. آنها همچنین دستگاه های غیرفعال هستند، به این معنی که بر خلاف میکروفن های خازنی، برای کار کردن نیازی به برق فانتوم ندارند. این ویژگیها باعث میشود که آنها به خوبی برای زندگی ناهموار و ناهموار در جادهها مناسب باشند.
ماهیت غیر حساس آنها، محصول دیافراگم ضخیم، پاسخ فرکانسی آنها را محدود می کند، اما این خبر کاملاً بدی برای استفاده زنده نیست. آخرین چیزی که به آن نیاز دارید، میکروفونی است که آنقدر حساس است که تک تک صدای پس زمینه و نویز مدیریتی را دریافت کند. آنها همچنین در استفاده از منابع صدای بلند که به اکثر میکروفن های خازنی آسیب می زند، عالی هستند.
میکروفونهای خازنی بسیار حساستر و بسیار پیچیدهتر هستند زیرا برای تولید سیگنال الکتریکی به ظرفیت خازنی متکی هستند. دو صفحه رسانا برای تولید سیگنال مورد نیاز است، بنابراین میکروفون کندانسور دارای یک صفحه پشتی سفت و سخت در ترکیب با یک دیافراگم نازک است که به عنوان دومین صفحه رسانا عمل می کند. همانطور که دیافراگم حرکت می کند، فاصله بین آن و صفحه پشتی تغییر می کند، که باعث تغییر در بار الکتریکی یا ظرفیت خازن و در نتیجه سیگنال می شود.
دیافراگم در واقع می تواند فوق العاده خوب باشد، کیفیتی که به آن امکان می دهد بسیار آزادانه و بسیار سریع ارتعاش کند. این به کندانسورها پاسخ فرکانسی گسترده و نسبتاً بیرنگی میدهد که برای بازتولید صداها بسیار صادقانه است.
آنها به ویژه در دریافت صداهای ظریف بالاتر از طیف فرکانس، مناطقی که میکروفون های پویا نمی توانند به آنها دسترسی پیدا کنند، خوب هستند. به همین دلیل است که خازنهایی را خواهید یافت که گیتارهای آکوستیک، کلاههای سلام و آواز را صدا میکنند.
به دلیل پیچیدگی، میکروفونهای خازنی نسبت به میکروفونهای دینامیک گرانتر هستند. به طور کلی، آنها همچنین از استحکام کمتری برخوردار هستند و برای زندگی در یک استودیوی گرم و خشک نسبت به پشت یک ون ترانزیت بهتر مناسب هستند. آنها برای کار کردن به قدرت فانتوم نیاز دارند، اما این به آنها سطوح خروجی بالاتری میدهد، بنابراین برای تولید سیگنال مناسب، نیازی به افزایش نویز بالقوه در پیش تقویتکننده ندارند.
کندانسورهای دیافراگمی بزرگ، به ویژه انواع تیوب، در گرم کردن صداها به لذت بخشترین راه شهرت دارند. در مقابل، کندانسورهای دیافراگمی کوچک معمولاً بسیار شفاف هستند، و آنها را به میکروفونهای مناسبی برای سیمها، کلاههای هیهت، سر درامها و هر ابزار دیگری که رنگبندی آن مطلوب نیست تبدیل میکند.
هیچ یک از انواع میکروفون ها به طور کلی بهتر نیستند، اما دینامیک برای برخی از برنامه ها و یک خازن برای برخی دیگر مناسب تر است. هر مدل میکروفون دارای یک منحنی پاسخ فرکانس منحصربهفرد است که مشخص میکند منبع صدا را بهطور چشمگیری یا تقریباً رنگآمیزی میکند. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که چند میکروفون دارید، ویژگی های آنها را بشناسید و یاد بگیرید که از آنها به نفع خود استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید